My Books

tirsdag den 28. marts 2017

playing..building up

play with different media, making a ground base for a new canwas

flere af jer har mailet til mig og spurgt til HVORDAN? laver man et billed?
her kan jeg kun sige at man ikke kan gå ud fra en slags 1.2.3.drejebog
man skal have en lille smule flair for, komposition, og farveforståelse.
- en smule kunstnerisk sans er osse en go ting.
da det jo ikke skal ende op med at ligne noget fra en børnehave


Jeg har bygget/lavet kort i 19 år og har igennem dette arbejde, fået en del erfaring med tingene

Jeg bruger spartler, hænderne og diverse redskaber
men også blandet elementer som "sølv" jernting, træting, papir m.m.


af male produkter/medier bruger jeg bla. Powertex, metallic Luster, acrylic paint opal magic, chalk paint, bister powder, Ink, (blæk) og meget mere..
produkterne på billedet er købt i England og Danmark
her laver jeg en base i mange lag, inden jeg starter på at "forme" og bygge mit billed op.
at holde sig til få farver, er at foretrække, da farvernes betydning og hvordan de påvirker os er med til at styre, hvordan vi opfatter det endelige resultat både i bevidstheden og i ubevidstheden


basen i billedet er meget vigtig, mætningen og de forskellige lag gør at billedet får dybde og struktur
om man vælger akryl- eller oliefarver, er op til en selv, men vid at arbejdsprocesserne er forskellige.
Jeg maler på flere billeder på samme tid
for at kunne gå til og fra mine værker

resultatet af sådan et billed er dette:

komposition, farveforståelse og en smule kunstnerisk sans er en go faktor at have med i sine overvejelser inden man går igang men selvfølgelig ikke strengt nødvendigt, man må i mange tilfælde bare kaste sig ud idet for at se om det er noget man vil fortsætte med eller lægge på hylden.
Håber at denne lille forklaring har gjort dig klogere?

2 kommentarer:

  1. This is fabulous, I can't wait to see it completed.
    Pauline - Crafting with Cotnob
    x

    SvarSlet
  2. Dette ser utrolig morsomt og kreativt ut - takk for inspirasjon :-D

    SvarSlet